Za odborností AP Servisu stojí stabilní tým, úzce specializovaný na sortiment rodiny Whirlpool Corporation. Jiří Fuller jde všem příkladem – pracuje u nás už od roku 1992. Co o sobě prozradil?
1. Jak ses dostal k AP Servisu?
Svět elektroniky mě bavil už od mala, asi jako každého kluka. Když jsem končil školu a poohlížel se po první práci, náhodou v AP Servisu hledali nového prodejce náhradních dílů. Tak jsem se přihlásil, vyšlo to a jsem tu dodnes. Neuvěřitelné, vidím to jako tehdy a přitom je to už skoro 26 let. Asi to byl osud. Tuhle atmosféru a super lidi bych za nic nevyměnil.
2. Co obnáší práce specialisty na náhradní díly?
Mám na starost kompletní poradenství a prodej náhradních dílů, příslušenství a doplňků ke spotřebičům z rodiny Whirlpool Corporation. Sortiment se každý den mění, vyvíjí. Zažil jsem ještě éru praček Tatramat nebo mrazáků Polar. Pak vše přešlo pod Whirlpool a přidaly se postupně značky Bauknecht, KitchenAid a naposled Hotpoint a Indesit. Všechny výrobky se musím „naučit“ do posledního šroubku, abych hned přesně věděl, po kterém komponentu sáhnout. Na starost mám i zákaznické reklamace náhradních dílů, ale těch naštěstí není tolik.
3. Jaké problémy pomůžeš zákazníkům vyřešit?
Když máte poruchu spotřebiče a hledáte ten správný náhradní díl, rád vám pomůžu vybrat. Stejně tak i vhodné doplňky nebo příslušenství. Ideální je mít k ruce připravený servisní kód, který většinou začíná čísly 85. Vyhledání vhodného dílu pak jde mnohem snáz.
Poradím samozřejmě i s domácí instalací jednoduchých dílů – třeba otočných knoflíků nebo plastových madel. Roste také poptávka po čističích a dalších originálních doplňcích Wpro. Vždycky je lepší používat značkové tablety do myčky, prací prášky i čističe. Prodlouží se tak životnost spotřebičů.
4. Můžeš popsat svůj běžný pracovní den?
Žádný den není stejný. Na prvním místě jsou samozřejmě zákazníci, a tak jsem celou pracovní dobu na telefonu a e-mailu. Jakmile se v systému objeví objednávka, odbavím ji a předávám řidičům. Všechno je to čím dál víc automatizované a rychlejší. V mezidobí se věnuji odborné činnosti – hlavně správě databází dílů s diagnostickým zaměřením pro servisní techniky.
5. Jsi známý tím, že rád sleduješ trendy v oboru. Kam tedy směřují?
Logistika i technologie jsou čím dál sofistikovanější a jsem rád, že se částečně můžu na jejich vývoji podílet. A svět domácích spotřebičů? Ten se vyvíjí až neuvěřitelně rychle. Pamatuji pračky poháněné obyčejným řemenem, dnes všechno řídí citlivé elektromotory. Naši technici ale nespí, stále se vzdělávají a díky tomu umíme opravit všechny modely od starších až po ty nové.
Hlavním tématem současnosti je chytrá domácnost neboli Smart Home. Očekáváme, že pračky brzy budou komunikovat se sušičkami ohledně náplně bubnu, nebo že troubu jednoduše spustíte na dálku přes Wi-Fi. Už jsou k tomu i první signály – pračky ovládané přes mobil, nebo aplikace Yummly 2.0, která řídí chytré vaření. Vybere vám vhodný recept, pomůže při nákupu surovin a automaticky nastaví troubu na správný režim.
Marek Proche
Zákaznická podpora
Po–Čt 8:00—17:00
Pá 8:00—15:00